تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

کساني که با شبکه اينترنت کار مي کنند، زمان زيادي را به جستجوي بر روي شبکه مي گذرانند. يافتن يک فرد، يک محصول، يک شرکت وبسياري موارد ديگر مي توانند هدف کاربر از جستجو بر روي شبکه باشند. شما نيز اگر تا به حال به جستجو بر روي اينترنت پرداخته باشيد، متوجه شده ايد که با توجه به حجم بسيار زياد اطلاعات موجود بر روي شبکه يافتن اطلاعات مفيد و مناسب کار ساده اي نيست. در واقع هرگاه به دنبال اطلاعاتي مي گرديد با دو سؤال مهم روبه رو هستند:
چگونه جستجو کنيم؟ کجا جستجوکنيم؟

درصورتي که بتوانيد به اين دو سؤال پاسخ مناسب و روشني بدهيد، به راحتي خواهيد توانست

اطلاعات مورد نظر خود را بر روي شبکه بيابيد.

چگونه جستجو کنيم؟

جستجو کردن نيز مانند هر کار ديگري آداب و رسوم خاص خود را دارد. در واقع اکثر سايتهايي که امکان جستجو را براي شما فراهم مي آورند، الگوي يکسان و استانداري را براي دريافت عبارت پرس وجو از شما دارند. شما مي توانيد با به کار بردن اين الگوها و استفاده از نحوه نگارش صحيح عبارات جستجو، اطلاعات صحيح را به دست آوريد و اپراتورهاي زير، اپراتورهاي استانداردي هستند که در اکثر سايتهايي که امکان جستجو را فراهم آورده اند، قابل استفاده هستند.

AND: هنگامي که شما به دنبال صفحاتي مي باشيد که حاوي چند کلمه يا عبارت معين باشندازاين اپراتور استفاده مي کنيد. به طور مثال زماني که به دنبال اطلاعاتي در مورد ايران وعراق هستند عبارت IRAN AND IRAQ را مورد استفاده قرار مي دهيد.

OR: زماني که وجود حداقل يکي از چند کلمه يا عبارات معين درصفحات، مورد نظر شما باشد، اپراتور OR را در بين اين کلمات به کار مي گيريد. به طور مثال IRAN OR IRAQ . صفحات سايتهايي را در اختيار شما قرار خواهد داد که داراي اطلاعاتي د ر مورد ايران، عراق يا هر دو کشور مي باشند.

+: اين اپراتور به عنوان پيشوند قبل از کلمات مورد نظر به کار مي رود. در واقع کلماتي که پيش از آنها اين اپراتور گذارده شدند، لزوماً در نتايج جستجو وجود خواهند داشت. IRAQ+IRAN صفحات و سايتهايي را در نتايج حاصله از جستجو بر مي گرداند که لزوماً داراي نام عراق هستند، اما نام ايران مي تواند در آنها وجود داشته يا نداشته باشد.

- : اين اپراتور که همانند اپراتور قبلي به صورت پيشوند به کار مي رود عدم وجود کلمه پسين خود را از سايت جستجوي خواهد. يعني نتايج حاصل از جستجو لزوما کلمه پس از اين اپراتور را نخواهد داشت.

به طور مثال IRAQ-IRAN صفحاتي را در اختيار شما قرار مي دهد که داراي نام ايران باشد، اما نامي از عراق در آن صفحات ذکر نشده باشد.

" ": هرگاه به دنبال يک عبارت هستيد و مي خواهيد کلمات به همان شکل و ترتيب در درون متن سايتهاي نتايج جستجو يافت شوند، از اين اپراتور استفاده کنيد، به طور مثال زماني که به دنبال اطلاعاتي در مورد خليج فارس هستيد بايد عبارت "Persian Guif" را وارد نماييد. در صورتي که به جاي اين عبارت از +persian+guif استفاده نماييد، اگر درصفحه اي کلمه guifدر ابتداي آن و Persian در جاي ديگري ذکر شده باشد، اين صفحه نيز به عنوان نتيجه جستجو در اختيار شما قرار خواهد گرفت در حالي که حاوي اطلاعات مورد نظر شما نمي باشد.

*: اين اپراتور به عنوان پسوندي به معناي هر حرف يا مجموعه از حروف به کار مي رود به طور مثال درصورتي که به دنبال Iran* بگرديد، تمام صفحاتي که شامل کلمه هاي Iraninan.Iran و هر کلمه ديگري که با Iran شروع مي شود و داراي پسوندي درادامه مي باشد، به عنوان نتيجه به شما برگردانده خواهد شد.

(): در صورتي که بخواهيد عبارات جستجوي پيچيده تري را ايجاد نماييد، مي توانيد از پرانتز استفاده کنيد. به طور مثال اگر به دنبال شعراي فارسي يا ايراني هستيد، مي توانيد عبارت (Persian or Iranian) استفاده نماييد.

کجا جستجو کنيم؟

حال که توانستيم عبارت مناسب براي جستجو را بسازيم، بايد اين عبارت را در يک سايت جستجو نماييم تا به نتايج مورد نظر دست يابيم. يکي از سايتهاي بسيار متداول براي جستجو yahoo است. اما در بسياري موارد ممکن است شما با جستجو دراين سايت جواب مورد نظر خود را نيابيد و يا مجموعه اي از سايتهاي نه چندان مرتبط را به عنوان حاصل جستجو دريافت نماييد اگر با چنين مشکلي رو به رو شديد، استفاده از سايتهايي مانند google و altavista توصيه مي شود.

درصورتي که به دنبال موضوعي کمياب هستيد و با استفاده از دو مجموعه فوق نتوانستيد به جواب مناسب دست يابيد، از سايتهايي مانند Mamma وMeta Crawler استفاده نماييد. اين دو سايت از مجموعه اي هستند که اصطلاحا به آنها موتور فرا جستجو Meta Search Engine گفته مي شود و زماني که شما بر روي يکي از اعضاي اين گروه سايتها جستجو مي کنيد، پرس و جو به سايتهاي جستجوي ديگر فرستاده مي شود و پاسخهاي گرفته شده از مجموعه ليستها به صورت يک ليست در اختيار شما قرار مي گيرد.

در صورتي که املاي صحيح کلمه مورد نظر خود را نمي دانيد، سايت google با ارائه کلمات پيشنهادي مي تواند شما را در انتخاب صحيح ياري دهد. همچنين در صورتي که در جستجوي تصوير هستيد، اين سايت امکانات مناسبي را در اختيار شما قرار مي دهد در قسمت جستجوي پيشرفته اين سايت براي تصاوير، شما مي توانيد تصاوير مورد نظر خود را با تعيين اندازه، نوع و يا کيفيت رنگ، آنها محدود نماييد. سايتهاي ديگري نيز وجود دارند که امکان جستجوي يک موضوع خاص را براي شما فراهم مي کنند. در صورتي که شما هميشه به دنبال مطالبي با يک موضوع خاص هستيد، بد نيست اگر بتوانيد يک سايت جستجوي مرتبط با اين موضوع را بيابيد و درآنجا به دنبال مطلب مورد نظر خود بگرديد.

براي مثال مي توان به سايت www.seekbook.com براي جستجوي کتابها، www.hotjobs.com براي جستجوي مشاغل و www.rxlist.com براي جستجوي داروها اشاره کرد. از ديگر روشهاي جستجو مي توان به بعضي ابزارهاي جستجو مانند copernic اشاره نمود. اين ابزارها که بعضي به صورت جهاني بر روي شبکه موجود و قابل دريافت هستند با ارسال عبارت جستجو به سايتهاي جستجوي مختلف جمع آوري نتايج، حذف موارد تکراري و ارائه يک ليست، شما را در رسيدن به هدفتان ياري مي کنند


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: ▼ مقالات عمومی شبکه , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

http://mcs2003.persiangig.com/Printer/lan_card_dlink.jpg

 

دانلود درایور کارت شبکه D-LinkDGE-660TD


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: ▼ مقالات عمومی شبکه , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

01-cablesmaino-narenji-ir.jpg

تقریباً همه گجت های دیجیتال ما سیم ها و کابل های مختلفی برای شارژ شدن و یا اتصال به کامپیوتر و... دارند. همچنین اغلب ما دل خوشی از وجود این کابل های مزاحم در اطراف میز کار خود نداریم. اما فعلاً راهی برای حذف این کابل ها وجود ندارد؛ پس بهتر است به جای غز زدن راهی برای نظم دادن انها پیدا کنیم.

 


در ادامه ۱۰ ابزار خلاقانه برای مدیریت و نظم دادن به سیم ها و کابل های مزاحم را مشاهده کنید.

 


1-lifetie-narenji-ir.jpg

با استفاده از این نگهدارنده جذاب که در شش رنگ عرضه شده، می توانید کابل جمع شده خود را ثابت نگه دارید. قیمت یک دوجینش ۷ دلار است.

 


2-cabledrop-narenji-ir.jpg

این کلیپس های چسبنده را قبلاً هم در نارنجی دیده اید. چیزی که اغلب ما را عصبی می کند، افتادن کابل ها از روی میز است. حتی بدتر از آن خم شدن و یافتن سر کابل و بازگرداندن دوباره آن به روی میز می باشد. اگر از این نگهدارنده استفاده کنیم، می توانیم به راحتی سر کابل های مختلف را در آن قرار دهیم تا دوباره از روی میز سُر نخورند.برای خرید شش تای آنها باید ۱۰ دلار بپردازید.

 


3-cablemonkey-narenji-ir.jpg

با این میمون بازیگوش می توانید یک دسته از کابل ها را به راحتی جمع و جور کنید. حاضرید ۵ دلار برایش بپردازید؟

 


4-cableboxmini-narenji-ir.jpg

این جعبه سر راه کابل های شما قرار می گیرد. وقت صرف نکنید و برای جمع کردن اساسی کابل های خود هم فسفر نسوزانید؛ همه کابل ها را به همراه سه راهی برق در این جعبه بریزید و فقط دو سر انها را بیرون بیاورید. اینطوری خیلی قشنگ تر است نه؟  
قیمت این جعبه ۳۰ دلار است.

 


5-dotz-narenji-ir.jpg

اگر کابل های مشابهی دارید که به یک پریز وصل کرده اید، و هنگام جدا کردن آنها نمی دانید کدامیک مربوط به کدام وسیله است، این نشانگرهای رنگی برای شما است. یک دوجین از آنها ۱۰ دلار قیمت دارد.

 


6-powercurlformac-narenji-ir.jpg

شارژر جمع و جور مک بوک تنها برای جمع کردن کابل نازک راه حل دارد. اما اگر شما از کابل دوم آن نیز استفاده می کنید، شاید این وسیله که بر روی شارژر نصب می شود، به شما در جمع کردن هر دو کابل هم کمک کند. ۱۵ دلار برای کم حجم کردن شارژر مک بوک مناسب است؟

 


7-wireblomsclips-narenji-ir.jpg

این یکی را قبلاً هم در نارنجی دیده اید. اگر می خواهید به جای میخ دو پا از یک نگهدارنده زیبا تر استفاده کنید، میخ مخصوص با طرح پرنده و برگ، انتخاب مناسبی برای شما است. یک دوجین از این میخ ها ۱۰ دلار قیمت دارد.

 


8-fork-narenji-ir.jpg

کابل های نازک خود را مانند ماکارونی در این چنگال ۱۳ دلاری جمع و جور کنید.

 


9-driinhoneholder-narenji-ir.jpg

استفاده از این وسیله پلاستیکی ۷ دلاری هم علاوه بر جمع و جور کردن سیم شارژر، یک جای امن و مناسب برای موبایل فراهم می کند و دیگر موبایل شما روی زمین در خطر لگد خوردن نیست.

 


10-cordies-narenji-ir.jpg

این مارپیچ جذاب هم راه حل مناسبی برای جلوگیری از افتادن کابل ها از روی میز است که ۱۲ دلار قیمت دارد.


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: ▼ مقالات عمومی شبکه , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

tew-692grtrendnet-ces-14-narenji-ir.jpg

CES امسال را فن آوری های ۳ بعدی، تبلت ها و تلفن های همراه اندرویدی قبضه کرده اند، اما شرکت ترند نت که سازنده تجهیزات بیسیم برای کاربران خانگی است، با ارائه محصول جدیدش همه نگاه ها را به سمت خود جلب کرد.

 


‎این شرکت ادعا کرده که محصول جدیدش که TEW‪-‬692GR نام دارد، می تواند به صورت همزمان بر روی ۲ باند ۲/۴ و ۵/۸ گیگاهرتز کار کند و با سرعت ۴۵۰ مگابیت در ثانیه اطلاعات را به صورت بیسیم رد و بدل کند.

 


‎این روتر برای انجام وظیفه اش از ۳ آنتن تمام جهته و پورت گیگابیت اترنت کمک می گیرد و از ماه آوریل با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه می شود.


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: ▼ مقالات عمومی شبکه , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

جستجوگر های زیادی در سراسر اینترنت وجود دارند. جستجوگر هایی هستند همانند گوگل و یاهو که این امکان را دارند برای انواع مطالب جستجو کنند. در این میان جستجوگر های متفاوتی هم در این عرصه وجود دارند که فقط برای چیز هایی خاص جستجو میکنند. این جستجوگر ها هر کدام برای جستجوی موضوعات متفاوتی طراحی شده اند که کاربرد هر کدام نیز ذکر شده است:



1- Deligioاین سایت از برترین سایت های جستجوی نرم افزار و برنامه های کامپیوتری است که شما با استفاده از اون میتونید دنیای وب را برای نرم افزار مورد علاقه تان جستجو کنید!


2- Yoozila

این سایت از قوی ترین سایت های جستجوگر جهان است.این سایت همانند سایت گوگل و یاهو توانایی سرچ در وب،عکسها،ویدیوها،بلاگها و... را دارد.این سایت همچنین میتواند همانند گوگل از تنظیمات آن استفاده کنید.این جستجوگر همچنین هنگام وارد کردن کلمات از طرف شما به شما پیشنهاداتی نیز ارائه میکند.از جمله دیگر امکانات دیگر این موتور جستجو میتوان به امکان فیلتر خانوادگی و مذهبی و اشاره کرد.


3- PDF search engine

این سایت سایتی برای جستجوی کتاب های الکترونیکی است.شما با استفاده از این سایت که به زبان های بسیاری ترجمه شده میتونید به کتاب های مورد علاقتون با فرمت پی دی اف دسترسی پیدا کنید.
 

 

4- Addictomatic
این وبسایت موتور جستجوگری برای اخبار و مطالب هست.شما با استفاده از این سایت میتونید به مطالب سایت های بزرگ (طبق جستجویتان) دسترسی پیدا کنید.این سایت قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها را هم دارد.این وبسایت در واقع جستجوگری برای جستجو در توییتر،تکنوراتی،گوگل بلاگ،اسک.کام،فلیکر و... است.

5- FindSounds
این سایت سایتی برای جستجو کردن موسیقی هاست.در واقع این شما میتونید با استفاده از این سایت به دنبال فایل های موسیقی در جهان وب بگردید.شما همچنین میتوانید با استفاده از تنظیمات جستجوی این سایت محدوده نتایج را کاهش دهید.


6- Scourاین سایت از برترین سایت ها در زمینه جستجو است! آنرا حتما امتحان کنید! شعار این سایت این است:جامعه را جستحو کنید!


7- Tag Galaxyشما با استفاده از این جستجوگر میتوانید با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نیاز خود عکس ها را در فلیکر جستجو کنید! این سایت دارای طراحی بسیار زیبایی است.


8- Retrevoشما با استفاده از این جستجو گر میتونید بازنگری ها و شرح هایی که بر وسایل الکترونیکی نوشته شده است را بخوانید.هنگامی که شما برای چیزی در این سایت جستجو میکنید نتیجه ها در بخش های مختلفی همچون بلاگها،مقالات،فروشگاه ها و... در اختیار شما قرار میگیرند.

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: ▼ مقالات عمومی شبکه , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
از این که به وبلاگ من سر زدید خیلی خیلی ممنونم باتشکر حمیدرضاخوری